P piller

brevkassespørgsmål

P piller

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år

hej jeg skriver fordi jeg har haft gKent p piller i to dage træk (lørdag til søndag) og har haft taget dem to p piller, så der kun var 12 timer i træk og begyndt at tage normalt igen. onsdag har jeg ondt i midten underlivet okay bløder en del

Hvad skal jeg gøre?

Svar:

Hej du

Når man har glemt p-pillerne i et par dage, som du har, så sætter kroppen ind med sin naturlige cyklus. Afhængigt af hvor lang tid, der er gået fra sidste menstruation, så vil du få noget der minder om en almindelig menstruation, og det kan gøre lidt ondt i underlivet. Jeg vil råde dig til at holde pause med pillerne indtil du få en menstruation, og herpå begynde på p-pillerne igen som du plejer. Det er ikke farligt at at have glemt sine p-piller i et par dage, men du skal vide at du er dårligt beskyttet mod graviditet indtil du er startet op på pillerne igen ved en rigtig menstruation.

håber svaret hjælper dig videre. venlig hilsen Jens-Christian

Jens-Christians billede
Jens Christian har svaret på dette spørgsmål