P-Pille.

brevkassespørgsmål

P-Pille.

brevkassespørgsmål af
Anonym
19 år
Oprettet 12 år 1 måned siden

Hej med jer. Har lige et spørgsmål- Jeg er en pige på 19 år og jeg bruger p-piller. Jeg skal til Tyrkiet til sommer og håber så meget at jeg ikke får min menstruation dernede, men er det ikke noget med at hvis det skulle være tilfældet så må man godt springe sin p-pille pause over og gå direkte til den næste pakke?

Svar:

 Hej :-)

Tak for dit spørgsmål !

Det er helt rigtigt, at man en gang imellem kan forskyde sin blødning ved at tage to pakker p-piller i træk uden pause. Jeg vil anbefale, at man ikke gør det ofte, men det kan være en god måde at styre sin krop en smule, så bikini-ferien reddes :-) Der kan forekomme pletblødninger mens man tager den anden pakning, men ofte bløder man ikke før næste pause. Pletblødninger af denne årsag er ikke farlige.

Så længe du har taget pillerne efter planen ( hver dag) er du godt beskyttet mod graviditet - bare husk, at du ikke er beskyttet mod kønssygdomme, så brug altid kondom ved sex med en ny kæreste eller en flirt.

Håber du får en dejlig ferie!

De bedste hilsner

Gry