Oppustede brystvorter

brevkassespørgsmål

Oppustede brystvorter

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år

Hej! Jeg har et lille problem. Jeg vejer omkring 15-20 kg for meget. Mine bryster er en str 80A, dette er jeg faktisk rigtig glad for. Men mine brystvorter er næsten altid meget oppustede og store, jeg kender ingen andre med dette problem, og tænker på om det kan skyldes min overvægt? Eller om der er en løsning på mit problem? Hilsen Anna

Svar:

Kære Anna,

Hvor er det dejligt at høre, at du er glad for dine brysters størrelse :)

Med hensyn til dine brystvorter. Hele brystet er beklædt med almindelig hud. Det er hud ligesom på arme, mave og ben. Men lige på brystvorten er huden tyndere og der er rigtig mange små nerveender, som ender i brystvorten. Derfor er den meget følsom. Både når man rører ved den, men også når det er koldt eller varmt. Den kan også ændre sig udfra om man er seksuelt ophidset og de ændrer sig typisk meget igennem puberteten. Den kan blive stiv og hård, men også stor, oppustet og blød.

Brystvorter ser derfor forskellige ud. Både fra person til person, men også på forskellige tidspunkter på den samme person. De oppustede brystvorter har ikke noget med din vægt at gøre. Det er mange andre ting som spiller ind, bl.a. det at du er i puberteten. Det vil hele livet ændre sig, og du vil langsomt lære dine bryster at kende, og dermed begynde at forstå hvornår de bliver oppustede og hvornår de bliver hårde.

Håber det kunne svare på dine spørgsmål.

Venlige hilsner fra Line