Ondt i penisstreng
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej cyberhus. Jeg har efter sex med min kæreste fået ondt i min penisstreng. Der er ikke noget synligt, men det gør meget ondt. Det gør dog kun ondt når den rammer noget, altså mine underbukser eller noget. Hvad kan det skyldes? Og hvad kan få det til at gå væk?

Svar:
Hej med Dig.
Når man har sex kan man godt komme til at beskadige penisstrengen hvis forhuden bliver hevet "for meget" tilbage under samlejet, eller hvis pige ikke er ordenligt våd, så penis ikke glider rigtigt i skeden. Rigtig mange drenge har prøvet at være ømme ved penisstrengen, og nogen kan endda komme til at sprænge den ifm. sex. I sig selv gør det ikke noget, selvom det selvfølgelig er ubehageligt, så du skal ikke være bekymret. Din penisstreng har formentlig fået et lille stræk og skal have lidt ro til at hele. Det bedste er, at sørge for, at forhuden dækker området og så ikke trække den for langt tilbage indtil det ikke er ømt mere.
Hvis det er noget der fortsat gør ondt efter en uges tid, og ikke er i bedring, synes jeg du skal kontakte din læge, så han eller hun kan undersøge den, og så du kan være sikker på, at alt er som det skal være.
Jeg håber du kan bruge mit svar, ellers er du altid velkommen til at skrive igen.
Hilsen fra Lea