ondt

brevkassespørgsmål

ondt

brevkassespørgsmål af
Anonym
10 år

jeg har ondt i maven og for sure opstød ved i hvad jeg skal gøre? jeg tager vitamin piller hele døgned rundt :-( øv øv øv!!!

Svar:

Hej med dig!

Hvor er det da bare surt at du har ondt i maven. Jeg kan godt forstå du gerne vil vide hvad du kan gøre.

Der kan være mange grunde til at man har ondt I maven, og får sure opstød. Stærk mad og mad med meget fedt i kan godt give sure opstoed. Så du kan prøve at skaere ned på det og se om det hjaelper.

Men man kan også få ondt I maven, hvis der er noget mad som man ikke kan tåle. Nogle får også ondt I maven hvis de er nervøse eller er bekymret for noget.

Det er rigtig godt at du tager dine vitaminpiller, men husk kun at tage det antal som står på glasset med vitaminpillerne. De vil ikke virke bedre fordi du tager flere af dem. Det kan være din mor eller far kan hjælpe dig med at finde ud af hvor mange vitaminpiller du skal have.

Jeg syntes også du skal fortælle dem, at du har ondt I maven og får sure opstoed. Hvis det er noget som bliver ved med at komme, så syntes jeg at I sammen skal få en tid ved din læge. Han vil bedre kunne undersøge hvorfor du får ondt I maven, og om der måske er noget som du ikke kan tåle.

Venlig hilsen
Iben