omskæring og lang pik

brevkassespørgsmål

omskæring og lang pik

brevkassespørgsmål af
mathias
9 år
Oprettet 7 år 1 måned siden

min pik er 13,5 cm og jeg synes det er meget og jeg er osse omskåret er det godt at være omskåret

Svar:

Mange tak for din mail og dit spørgsmål.

Så vidt jeg kan forstå på din mail synes du din pik, som er 13,5 cm. er for stor. Yderligere spørger ind til om det er godt at være omskåret.

Det er nogle rigtige gode spørgsmål, som der desværre ikke findes nogle enkle svar på.

Først og fremmest kan jeg sige at størrelsen på din er helt normal. Hvis du synes den er større end dine venners kan det være at du er lidt hurtigere udviklet end dine venner. Det skal du ikke bekymre dig om. Pikke kommer i alle størrelser, farver og udformninger. Nogle er store, andre er mindre, nogle er lidt skæve og nogle er omskåret. Der findes ikke to ens pikke og det er helt normalt nogle gange at føle at man ser anderledes ud. Jeg er sikker på at dine venner sikkert går rundt med de samme tanker.

Størrelsen på din pik er desværre ikke noget man rigtig kan gøre noget ved, og jeg synes ikke det er noget du skal bekymre dig om. Der går ikke længe før dine venners pikke er lige så store som din. Hvis du tænker meget over det, og stadig har spørgsmål, kan du prøve at ringe til sexlinjen (70202226) og snakke med nogle rådgivere personligt. Jeg tror de vil kunne hjælpe dig bedre end jeg kan over e-mail. Nogle gange er det også rart at få sat ord på ens bekymringer, og tale med en der kan svare på alle de spørgsmål man går rundt med.

Dit næste spørgsmål omhandler om det er godt at være omskåret.
I nogle steder i verden er det meget normalt at være omskåret. I muslimske og jødiske samfund er de fleste mænd omskåret, og i USA er det også meget almindeligt at være omskåret.
I Danmark kan hospitalet anbefale en omskæring hvis forhuden er lidt for stram og ikke kan trækkes tilbage.

Om det er godt eller skidt at være omskåret er et meget svært spørgsmål at svare på. Der er både ulemper og fordele ved at være omskåret, men du skal ikke føle dig genert eller pinlig over at være omskåret. Som jeg før skrev er det i nogle steder af verden helt unormalt ikke at være omskåret.

Jeg håber du kan bruge mit svar, ellers er du naturligvis velkommen til at skrive igen.

Bedste hilsner

Morten
Læge

MortenSHs billede
Morten har svaret på dette spørgsmål