Omskåret
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej. Jeg blev omskåret som 5 årig . pga min muslimske baggrund . Og jeg kan tydeligt huske den dag. Og jeg vil selvfølgelig ønske det ikke var sket. jeg onanere et par gange om ugen ,Og har gjordt det siden fandt ud af hvordan man får udløsning. i starten brugte jeg ikke lotion eller noget . Men jeg er begyndt med det og det er nemmere. Jeg har hørt meget om at ens pik mister meget følsomhed efter omskæring. Og at man kan få problemer senere i livet. Og jeg tror også jeg har mistet meget. min glans er hellere ikke særlig følsom. Men jeg har hørt at man kan gøre den mere følsom med hjælp af produkter og alt muligt andet. Jeg ved jeg ikke kan få forhuden tilbage , så vil vide om jeg kan gøre noget for at få følsomheden tilbage.

Svar:
Kære du
Jeg er ked af at du oplever så store problemer efter omskæringen. Det er rigtigt nok at der er nedsat følsomhed efter omskæring. Jeg ved ikke helt hvad du mener med "problemer senere i livet". Jeg kender ikke til nogle produkter eller metoder man kan bruge til at øge følsomheden. Der findes meget på nettet, men ikke noget jeg kan anbefale som læge. Du må tage en snak med din egen læge og muligvis blive henvist til en urolog (specialist i urinveje). Held og lykke med at finde den rigtige løsning for dig.
Mange hilsner
Lise