Normalt?

brevkassespørgsmål

Normalt?

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Oprettet 8 år 9 måneder siden

Når jeg har menstruation bliver jeg tit meget træt/øm/får ondt i benene. Alle andre får ondt i maven/lænden/ryggen. Er det normalt?

Svar:

Hej med dig.

Det kan sagtens være menstruationen der gør det, men som du selv skriver er det ikke det typiske sted man får ondt. Livmoderen, som jo ligger inde i bunden af maven, og som udskiller sin slimhinde under menstruationen ligger op af en masse nerver og blodkar, og sidder fast med forskellige "bånd". Afhængigt af hvordan den lige ligger hos dig, kan det være, at den kommer til at påvirke nogle nerver når den trækker sig sammen for at udskille slimhinden.

Hvis du får meget ondt i benene synes jeg du skal kontakte din læge, men hvis det går over af sig selv, og du ikke er hæmmet af det, så lyder det ganske fredeligt.

Jeg håber du kan bruge mit svar.

Hilsen Lea

Leas billede
Lea fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål