nervøsitet

brevkassespørgsmål

nervøsitet

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år

Hvordan kan det være at ens hjerte banker hurtigere når man bliver nervøs?

Svar:

Hejsa og tak for et rigtig godt spørgsmål..

Når man bliver nervøs, sender ens krop en slags stress signaler til hjernen, hjernen sender dem videre til nogle centre som så får kroppen til at reagerer. Reaktionerne kan være forskellige. Nogle reagere ved at få hjertebanken, andre bliver røde i hovedet, nogle begynder at svede, nogle mister "tråden" og kan ingen ting sige..

Så reaktionerne på at blive nervøs, er meget forskellig, fra person til person.

Med venlig hilsen.

Anette