For neden.
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej jeg er en pige på 14 år som har et spørgsmål om mit underliv. På mine skamlæber har der været nogle små sår, som bliver ved med at komme og de kløer. Jeg vil høre om det er alvorligt eller om det bare går væk af sig selv. Håber i kan hjælpe mig! Mvh katrine.

Svar:
Kære Katrine.
Er glad for at du skriver for det lyder som om du er lidt bekymret for om du måske fejler noget alvorligt. Og det skal man ikke gå med alene.
Først og fremmest vil jeg fortælle dig, at der bestemt ikke er nogen grund til at bekymre sig. Det lyder helt fredeligt. Du skriver at sårene kløer og at de bliver ved med at komme. Det kunne godt tyde på at der måske var noget svamp eller bakterier i sårene som gør at de ikke heler.
Så for at få den rette behandling bør du ringe til din egen læge på mandag for at få en tid. Din læge vil så kigge lidt nærmere på sårene og så får du højst sandsynligt noget creme til at smøre på sårene.
Håber du kunne bruge mit svar.
De venligste hilsner Anne