Navle - væske, sår?

brevkassespørgsmål

Navle - væske, sår?

brevkassespørgsmål af
Ayse
19 år
Oprettet 6 år 6 måneder siden

Hejsa. Jeg er en 19-årig pige, som har problemer med navlen her på det seneste stykke tid ca. 1 måned. Jeg har en navle som er dyb ind, og jeg oplever pludseligt at der kommer væske ud, og det lugter ikke. Jeg er rød i navlen, og det gør ondt på såret hvor noget af huden er kommet af. Jeg har fået købt noget creme mod svamp, da jeg tænkte at det måske kunne være det? Jeg fik det for 1 måneds tid siden, og det gik væk igen, men nu har jeg fået det igen. Hvad kunne grunden være? Jeg ved ikke om det har noget med det, at gøre men jeg har haft problemer med min afføring mht. farven, og har været til lægen med det, men de sagde at det så normalt ud og det måske kunne være galdesten. Jeg ved ikke om de indvendige organer har noget at gøre med navlen. Jeg har desuden ikke været udefor nogen operation eller noget, som kunne have indflydelse på navlen. Væsken som kommer ud virker sådan lidt gulligt og klistrende. Hvad kan jeg gøre for, at det går væk? Og hvad kunne det være?

mvh

nervøs pige

Svar:

Kære du

Det var en meget god idé med svampemiddel i første omgang. Det lyder nemlig som en lille infektion du har. Sådan en infektion kan godt skyldes svamp, men kan også skyldes bakterier. Du kan prøve igen med svampecremen i lidt længere tid denne gang - for eksempel indtil væsken er væk plus et par dage. Hvis ikke det hjælper vil jeg anbefale et besøg hos din læge for at få podet navlen for at finde ud af hvad det er der giver dig problemet. Det er hurtigt og smertefrit at få lavet en podning. Der er ikke sammenhæng mellem de indre organer og denne slags infektion i huden. Jeg håber det hjælper!

Mange hilsner

Lise, læge

LiseJs billede
Lise har svaret på dette spørgsmål