Når man skal til lægen...
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Hej
jeg har faktisk bare et spørgsmål, jeg er ikke specielt glad for at gå til lægen eller generelt snakke om ting der nager mig og sådan noget, så ville egentlig gerne høre om, man kunne skrive et "brev" eller noget i den art, og så tage det med til en konsultation? I stedet for at sige det, så have det skrevet ned.
Tror i min læge ville blive sur over bare at modtage et "brev"??
Håber ikke det er et for ånsvagt spørgsmål
mvh. en mindre glad pige

Svar:
Hej med dig.
Tak for dit spørgsmål. Jeg kan forstå at du kan have svært ved at fortælle din læge hvordan du har det og tænker på at skrive et brev i stedet.
Det tror jeg sådan set ikke der er noget problem i. Og jeg tror der er mange der har det som du har.
Du bør nok bare lige tænke på at lægen typisk har 10-15 minutter til rådighed så prøv at gør det så kort og præcist som muligt, så tror jeg lægen har det bedste udgangspunkt for at kunne hjælpe dig.
Eventuelt kan du sige når du bestiller tiden, at du medbringer et brev så er lægen forberedt på det.
Jeg håber du får bugt med det der nager dig.
Med venlig hilsen
Morten