motion

brevkassespørgsmål

motion

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år

heej jeg er en 14 årig pige jeg er 162 cm høj og vejer 47 kg det sidste stykke tid har jeg taget et par kg på og kan nu ikke passe et par af mine bukser som jeg kunne før jeg vil gerne tabe mig så vil gerne dyrke mere motion men men men..

jeg hader at løbe jeg vil gerne gå til arobic eller i motions center samn med mine veninder mend et koster nok 300 omm måneden og det syntes min mor er for dyrt jeg har meget angst for sport og den slags så derfor vil jeg ikke gå til noget men det motivere mig bare ikke at skulle lave motion alene hjemme jeg vil så gerne have en fast i motions men må ik og jeg har ingen penge kan man gå til noget sport som ligner arobic som ikke er så dyrt ?

Svar:

Hej 14 årig!

Motion på mange måder godt for kroppen, derfor syntes jeg også det er godt at du prøver at finde et sted hvor du kan dyrke motion sammen med andre du kender.

Jeg vil starte med at sige, at du ikke behøver at tabe dig, efter hvad du skriver i dit brev. Din vægt passer fint med din højde, faktisk vejer du lige i underkanten. Men jeg kan godt forstå hvis du gerne vil gå til en form for sport, da det styrker kroppen.

Nu ved jeg ikke hvor du kommer fra, men jeg tror det ville være en god idé at undersøge om den skole du går på, eller måske ungdomsklubben har nogle tilbud som man kunne gå til, eks arobic, badminton eller springgymnastik.

Det plejer at være billigere end at starte i motionscenter, og der kunne du også møde andre på din egen alder, eller starte sammen med nogle af dine venner. Det kan være at du kan spørge din klasse- eller din gymnastiklærer, måske kan være at de kan hjælpe dig.

Du skriver at du er angst i forhold til sport. Måske også være nemmere for dig, at det er nogle steder som du kender godt i forvejen.

Jeg vil foreslå dig at skrive til Michael i brevkassen Sport og Fritid. Måske har ahn nogle gode ideer.

Jeg synes også du skal snakke med din mor eller far igen. Måske kan i sammen finde ud af hvilke muligheder der er, der hvor I bor

Håber du kunne bruge mit svar :-)

Venlig Hilsen

Iben