Mine brystvorter er mystiske!!!
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Kære kæreste Cyberhus, først og fremmest vil jeg rose jer rigtig meget! Dejligt at man kan skrive til jer! Nå det er bare fordi at mine brystvorter er helt vildt mystiske, når jeg fryser eller får kuldegysninger bliver de sådan faste, og når jeg har det tilpas er det som om jeg nærmest ikke kan mærke nogen brystvorte......?? Jeg har fået min menstruation hvis det kan hjælpe.. jeg håber viiirkelig du kan hjælpe mig. Ville gerne oplyse mere hvis det kunne hjælpe, men så bliver mit indlæg jo nok slettet. Altså der er sådan en dut men der er ikke nogen kugle i, kun når jeg fryser kommer der sådan en kugle - På forhånd tusind tak!

Svar:
Kære du,
Tusind tak for roserne. Vi er glade for at vi kan hjælpe herinde og jeg giver dem videre til mine medskribenter.
Nu til dit spørgsmål. Når det er koldt eller når man er seksuelt tændt, så bliver kvinders brystvorter hårde. Som en frossen ært ude på vorten. Når man har det varmt bliver de bløde og er ikke markede på samme måde. Det er helt normalt. Det skyldes at brystvorten er meget følsom og blodtilførelsen hertil svinger i de forskellige situationer.
Samtidig kan du opleve at dine bryster ændrer sig med menstruationen. For mens brystvorterne styres af blodtilførelsen og nerverne, så styres brystvævet af hormoner. Derfor vil du opleve at dine bryster skifter mellem at være hårde og bløde alt afhængig af hvor du er i din cyklus. Det er også helt normalt.
Håber de gjorde dig klogere.
Venlige hilsner fra Line