Min snart vægt
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej Cyberhus Jeg er 15 år, jeg er vist nok af det man kalder for normal kropsbygning, og min højde er 165cm. Jeg vil spørge om det er okay jeg kommer ned og veje 48kg? Det vil jeg rigtig gerne, men ikke hvis det er usundt. Mvh Krebsen :)

Svar:
Hej Krebsen.
Mange tak for dit spørgsmål. Det der med hvor meget, man må veje, er rigtig svært at svare præcist på. Mennesker har forskellige kropsbygninger, og specielt for børn og unge er det rigtig vigtigt, at den mad, man spiser, indeholder meget forskelligt - både kød, mælk, frugt, grønt, brød osv, for at have byggesten til at vokse, så både kroppen, hjertet, nerverne og det hele kommer til at udvikle sig og fungere som de skal.
Jeg synes ikke, du skal prøve at komme ned på 48 kg. Det, der er vigtigt, er at du spiser forskellige ting og kommer ud og bruger kroppen aktivt en gang i mellem.
Jeg håber, du kan bruge mit svar.
Med venlig hilsen
Christine