Min kæreste bløder efter vi har haft sex??
brevkassespørgsmål af
Anonym
23 år
De sidste 2 gange kæresten og jeg har haft sex har hun blødt bagefter, det skal siges hun tager P-piller. Hun har yderligere givet udtryk for at "jeg" er "større" end dem hun tidligere har været sammen med. Det der så undre mig er at hun har fået advide at det kan være fordi hendes jomfruhinde ikke har været brudt helt, men hvorfor var der så ikke noget de første 4-5 gange?
mvh. En små bekymret fyr

Svar:
Kære du
Godt du skriver ind. Jeg kan godt forstå, at det bekymrer dig at din kæreste pludselig bløder ved samleje.
Det er rigtigt, at din kæreste kan have en jomfruhinde, som først nu er ved at blive helt sprunget. Den springer ikke nødvendigvis ikke ved de første samlejer. Derfor kan det godt være grunden.
Men jeg vil også sige, at der er forskellige andre årsager til blødning under samleje. Infektioner, svamp, rifter eller celleforandringer. Rifterne kan f.eks. opstå ved at du er større end hun tidligere har prøvet. Så det burde blive bedre og I skal sørge for at hun ikke er tør i skeden når I skal have samleje. Men jeg synes helt bestemt, at din kæreste skal tage til læge og blive undersøgt, så kan I også fortsætte et dejligt sexliv uden bekymringer bagefter.
Mange hilsner fra Line