Mig der skrev omkring blødning en uge efter mens - fik min mens igen men nu med flere symptomer - svar hurtigt!!!
brevkassespørgsmål af
Anonym
20 år
hej igen brevkasse. Jeg skrev ind den 23 oktober, for ikke at gentage mig selv håber jeg i lsæer dette igen. Jeg har de sidste to ppille pakninger glemt piller i første uge :( og min mens er derefer begyndt at komme senere efter sidste pille, sidste gang og denne gang stoppede jeg en søndag og så kommer den først torsdag og er allerede væk mandag. Men den er ikke så konstant, så bløder jeg normalt og så er der lidt plet og så normalt igen og sådan svinger det. Men mit største problem er at jeg de sidste to gange op til mens får forfærdeligt ømme brystvorter!!! og bryster og også under mensen. og denne gang er det fortsat. begyndte på den nye pakke igår. Min mave er spændt og føles oppustet meget af tiden og føles lidt som om den strækker sig indimellem.....forstår jeg ikke så meget af for plejer jeg ikke.....mener I jeg stadig skal teste selvom jeg har fået min mens? en del af mig vil gerne, men en anden del af mig tænker at det er noget værre pjat at teste - når nu min mens kom. Men fik jo også en uventet blødning en uge efter min sidste mens, så den er lidt underlig.....håber virkelig I kan hjælpe mig!!! tak på forhånd - forresten har mig og min læge snakket om at ejg i december/januar skal have en spiral hvis jeg stadig vil til den tid :D så nu er der styr på det.

Svar:
Hej med dig.
Hvor er jeg glad for at høre, at du sammen med din læge har fundet en præventionsform, der passer bedre til dig. Jeg kan se på dine spørgsmål til brevkassen, at det ikke rigtigt har virket som om du er godt nok beskyttet med p-piller, og derfor er det rigtig godt, at der kommer styr på det med spiralen.
Jeg kan godt forstå, at du har brug for den sikkerhed og tryghed, der er i, at du kan skrive ind til os, når du er i tvivl, men du må også stole lidt på dig selv og på vores svar. Jeg vil gerne sige det en sidste gang: Ja, du skal tage en graviditetstest, hvis du er bange for, om du er blevet gravid.
Det glæder mig, at der kommer styr på det!
Med venlig hilsen
Christine