Menstruation

brevkassespørgsmål

Menstruation

brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år

Hej. Jeg har de seneste cirka 5 gange fået min menstruation hver 17 dag. Altså der går 17 dage fra min første menstruationsperiode til næste. Det er så skide irriterende at have det så tit, især fordi at jeg engang havde det hver 29 dag. Hvad sker der.. og er det intet jeg kan gøre, uden at skulle tage p-piller. Jeg er virkelig træt af det og det er så frustrerende!! Arghh. Tak på forhånd.

Svar:

Hej med dig.

Der er desværre ikke noget man kan gøre. Menstruationen styrer sig selv og nogle kvinder har "desværre" er kort cyklus. Det kan også svinge gennem livet, som du selv skriver har den tidligere været på 29 dage. P-piller eller andre hormonpræparater er det eneste der kan kontrollerer menstruationen. Jeg forstår godt du synes det er træls, men der er ikke så meget at gøre end lade kroppen køre sit eget løb. Det kan være den går tilbage til den gamle cyklusvarighed på et senere tidspunkt.

Jeg håber du kan bruge mit svar.

Hilsen fra Lea