Menstruation
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Hej... Jeg har kun haft menstruation to gange d. 10 maj og d. 27 august. Jeg syntes bare der går mega lang tid imellem...Første gang blødte kun en dag. Hvilke tegn er der på at man snart får menses igen??? Er jeg NORMAL!!!???

Svar:
Hej!
Supergodt, at du skriver herind, når du synes, tingene er lidt underlige. Men det, du beskriver er helt normalt. Det er fuldstændig normalt at de første menstruationer er meget uregelmæssige. Både med hensyn til hvor lang tid man bløder, og også hvor lang tid der er i mellem menstruationerne.
Det er typisk sådan de første par år, men lige hvor lang tid, det kommer til være sådan for dig er ikke til at sige. Nogle kan man mærke ubehag i underlivet op til en menstruation, men andre kan slet ikke mærke noget, og opdager først, at de har menstruation, når det begynder at bløde. Derfor kan det måske være en god idé for dig at bruge trusseindlæg, så er dine trusser beskyttet, hvis du pludselig skulle få din menstruation.
Kærlig hilsen Christine