Menstration & onani?
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Her der jeg onanerede kom der noget brunligt med, jeg tror ikke det var mens da det var orange/brunt/rødt. Men jeg er i tvil. Jeg har onaneret mange gange før, men jeg har ikke oplevet noget som det. Jeg har ikke fået min menstration endu, kan det så være det?? Kh den fortvilede pige

Svar:
Kære fortvivlede pige
Det er godt du skriver ind, for der er ingen grund til at være fortvivlet.
Det lyder absolut som en begyndende menstruations blødning eller lidt begyndende udflåd. I starten af din menstruation kan den godt være mørk, brun, orange eller mange andre farver eller almindelig rød blod. Oftest han man også forskellige pletblødninger, udflåd og uregelmæssig menstruation i de første år.
Det kan også være, at du har punkteret jomfruhinden. Den kan man godt punktere med nogle fingre og det kan også give en lille blødning. Det er helt normalt og ufarligt.
Så hvis du ikke har ondt dernede eller lavet rifter og sår, som ikke vil hele, så skal du bare tage det helt roligt.
God fornøjelse.
Venlige hilsner fra Line