Mens kom midt i pilleperiode
brevkassespørgsmål af
Anonym
20 år
Hej Igen Brevkasse. Jeg skriver simpelthen igen fordi min mens begyndte onsdag 17/8 og skulle først stoppe på pillerne mandag 29/9. Det er mig der har skrevet de andre indlæg med hjælp hustigt- glemt pille og fortrydelsespile. Jeg ventede til torsdag og der var jeg ikke i tvivl om det var mens - ( onsdag blev jeg forresten tjekket hos lægen for graviditet og blærebetændelse - begge negative). Jeg stoppede derfor bare på mine piller torsdag 18/8 istedet for først på tirdag 30/8! Og holder pause nu. Mit spørgsmål er så nu om jeg bare skal vente med at begynde på pillerne til jeg RIGTIGT skulle begynde - dvs. tirsdag 6/9?? nu da det er gået kludder i cyklus/pillerne. Og skal jeg beskytte mig for graviditet nu selvom jeg har mens/og når den er stoppet? Håber lige på lidt sidste rådgivning, og så håber jeg på at kunne starte på en frisk med en ny pakke og så ikke forstyrrer jer meere og ikke skulle gå og være nervøs mere :) I må altså meget undskylde jeg har skrevet meget, det er ikek fordi jeg ikke er ansvarsbevidst - det har simpelthen bare været problemer som har gjort den forglemmelse af piller :( men nu er min mobil a kodet ind med tekst HUSK PILLE hver dag - var den også før men nogen dage havde den ikke fået registret det :/ men Nu DoBBELT TJEKKER jeg :D

Svar:
Hej med dig Først og fremmest vil jeg sige, at du ikke skal undskylde noget som helst. Skriv endelig ind til os, det er det vi er her for.
Jeg kunne se på det hele, at jeg lige skulle have kalenderen frem for at kunne svare på dit spørgsmål. Og når du får dette svar er det jo blevet d. 6/9.
Lige meget om du har blødning eller ej synes jeg, at du skal starte med en ny p-pille pakning hurtigst muligt. Når du har taget de 21 p-piller og skal til at holde pause, hvor din blødning plejer at komme, er du sikker mod graviditet.
Så tag og brug en anden form for prævention oveni indtil da. Hvis du en anden gang oplever, at du får en blødning (stor eller lille) inde i tablet-perioden (der hvor du ikke holder pause med p-pillerne), er det bedst, at du snakker med din læge om det, inden du stopper med p-pillerne. Hvis du får en lille blødning midt i det hele, og du ikke lige kan komme til at snakke med din læge, synes jeg at du skal fortsætte med p-pillerne, indtil du kan få fat på din læge.
Hvis du har besvær med at huske at tage dine p-piller, er der også andre former for prævention, for eksempel p-ring. Det er også noget, du kan snakke med din læge om.
Mvh Kathrine