Mærkeligt menstruation

brevkassespørgsmål

Mærkeligt menstruation

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Oprettet 10 år 4 uger siden

Hej med jer.

Jeg har et problem, som jeg virkelig gerne vil have hjælp til!:

Jeg har ikke fået min menstruation endnu, men har udflåd, og har haft det i to år tror jeg. Så her i de her dage, er jeg begyndt at bløde rigtig meget. Men det er ikke normalt rødt og flydende. Det er mørkebrunt, næsten sort, og meget tykt. Så tykt, at det sidder i klumper.

Det er også lidt mørkerødt/brunt/sort når jeg tisser, og jeg er virkelig bange for at der er sket noget. Jeg syntes virkelig det er pinligt at tale med min mor om det, da vi aldrig har snakket om sådan noget.

Jeg er virkelig bange.

Kærlig Hilsen C

Svar:

Hej du.

Det lyder som om, at du faktisk har fået din første menstruation. Menstruationsblod er tit mørkebrunt, tykt og sidder i klumper. Præcis som du beskriver det. Det er helt normalt, og du skal ikke være bange. Derfor kan man stadig godt have lyst til at tale om det med nogen. Du siger, at det er pinligt at tale med din mor om det. Men, hun har har stået i den samme situation for mange år siden, og var måske også bange ligesom du er nu? Så hvis du alligevel kunne få dig selv til at tale med hende om det, så kan hun sikkert gerne lytte til dig og forstå dig.

Venlig hilsen Jens-Christian

Jens-Christians billede
Jens Christian har svaret på dette spørgsmål