Måske anoksi ?

brevkassespørgsmål

Måske anoksi ?

brevkassespørgsmål af
Anonym
11 år

Hej jeg vil gerne vide om man godt kan gå til lægen selv når man er 11 år. Min mor vil ikke tage med for hun synes ikke at jeg fejler noget men det tror jeg selv jeg gør. Jeg har telefonnummeret kan man så godt bare ringe og sige at man gerne vil komme og blive undersøgt hvis man er bange for om man har anoksi? Jeg har tabt 9½ kg på 2 mdr. og jeg spiser kun aftensmad fordi min mor tvinger mig til det og jeg græder hver aften fordi jeg er bange for at spise. Jeg spiser andrig morgenmad og jeg smider min madpakke ud.

Svar:

Hej med dig..

Ja det kan du godt og jeg synes faktisk det er en rigtig god ide. Det er super flot at du vil gøre noget, når du kan mærke at det ikke er okay. Du er ret sej...

Jeg synes heller ikke det er okay, at du ikke spiser mere end du gør. Når du er 11 år, så har du brug for en masse god mad, så du kan vokse og have det godt.

Prøv at ring til din læge og få en god snak med ham/hende. Husk at fortælle de samme ting som du har fortalt mig, fordi så kan din læge bedst hjælpe dig.

Hvis du synes det er lidt svært, eller du har brug for en anden voksen, så kan du prøve at logge på chatten her i Cyberhus. Den har åben mandag til torsdag kl. 14-19 og her sidder der også voksne som gerne vil hjælpe dig.

Venlig hilsen

Iben