Lus

brevkassespørgsmål

Lus

brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år
Oprettet 11 år 1 måned siden

Kære brevkasse Jeg har et meget træls problem som jeg håber I kan hjælpe mig med. Jeg fandt lus i mit hår for nogle uger siden. Jeg tog en lincin lusekur og fik fjernet alle lusene ( troede jeg). Efter 9 dage tog jeg som anbefalet kuren igen og jeg fandt endnu flere døde lus. Herefter skulle de jo være væk, men jeg finder stadig levende lus :( Når jeg tager kuren sørger jeg selvfølgelig for at vaske sengetøj, jakker, huer osv. så jeg forstår det ikke. Har I ideer til hvad jeg kan gøre? Jeg bliver snart skør af hele tiden at klø i mit hår og mærke de lus kravle rundt :(

Svar:

Hej med dig.

Tak for dit spørgsmål. Det kan jeg da godt forstå at du er ved at være træt af. Det lyder jo til at du har gjort helt som man skal gøre, men desværre er det sådan at lus nogengange er resistente over for nogle af lussemidlerne, det betyder at midlerne ikke virker ordentligt og lusene ikke dør. Men der er andre midler end linicin som du kan prøve, f.eks. Prioderm eller Nix. De er begge håndkøbsmedicin som du kan købe på apotek uden en recept. Sørg for at læse indlægssedlen inden du går i gang :)

Derudover kan man også kæmme håret, dvs. rede det med en tættekam. Det skal man gøre én gang om dagen i 8 dage. Herefter én gang om ugen i 3 uger. Du kan se mere om det på farvellus.dk.

Håber du kan bruge mit svar og at du slipper af med de irriterende små dyr. :)

Med venlig hilsen
Morten