Kvalme
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Jeg har haft kvalme i ca 3 uger og har kastet op 2-4 gange om dagen og har næsten ikke kunne spise noget. Jeg er ret træt og kan ikke tage mig sammen til noget, men jeg har ikke feber eller noget. Hvad kan være grund til det? Kan jeg gøre noget for at det går væk? Jeg har tabt mig en del kan jeg mærke på mit tøj. Jeg vejede mig idag og er kommet ned på 45 kg, men jeg ved ikke hvad jeg vejede før det begyndte. Sidst jeg blev vejet og målt var i oktober 2009 og der var jeg 165 cm og vejede 49 kg. Jeg er jomfru, så det er ikke fordi jeg er gravid. Hilsen Sofie

Svar:
Hej med dig
Det duer da ikke at du sådan kaster op hver dag! Hvis ikke du har fået det bedre på nuværende tidspunkt, synes jeg du skal kontakte din læge med det samme. Du kan ringe og få en akut tid samme dag. Det er muligvis blot en virus eller bakterie infektion du har fået dig, men det burde ikke vare flere uger, som du beskriver.
Det er vigtigt at du sørger for at drikke en masse sukkerholdigt væske, allerbedst er cola hvor der er masser af sukker og salte i.
Med håb om god bedring til dig!
Helene