Kun mens i to dage- HJÆLP!
brevkassespørgsmål af
Anonym
19 år
Kære Brevkasse jeg har skrevet herind før, ( den 07/03 og den 27/03, for ikke at skulle gentage hele min historie. Stoppede med p pillerne i torsdags den 01/04. og min mens kom så søndag aften. MEN den varede kun til mandag aften, hvor jeg så efter kun har blødt meget lidt og haft brunt udflåd. Mit spørgsmål er om de glemte p piller sidste måned kan have indvirkning på denne måneds mens?. For plejer og have en rimelig kraftig mens og den plejer og vare fra lørdag/søndag til onsdag/torsdag. Så er et stort spørgsmålstegn. Tog en g-test i går middag, men den viste negativ :/ håber I kan hjælpe mig!!!

Svar:
Hej.
Når alting ikke er som det plejer er det godt at spørge til råds, så det er godt du skriver igen.
Jeg kan godt huske dine tidligere breve, så jeg ved godt hvad du taler om, og jeg kan forstå der har været lidt rod i alt det p-pille-halløj, menstruation og bange anelser om graviditet. Din krop har været gennem en hormon-rutsjetur, og har måske ikke helt fundet ind i "den gamle rytme" endnu. Jeg tror derfor at grunden til, at din menstruation har været lidt kort denne her gang, er tegn på at kroppen er lidt hormonforvirret, og lige skal komme sig. Det gør ikke så meget så længe det er en enkelt gang eller 2, men menstruationscyklus skal helst kører regelmæssigt og uden for mange svingninger.
Det du oplever med brunt udflåd er fordi det tager lidt længere tid for en lille mængde blod at bane sig hele vejen ud gennem skeden, end det gør for en stor mængde blod. Det brune er derfor tegn på blod der er ved at størkne og er helt ufarligt.
Jeg synes du skal tage den med ro, tage p-pillerne som du skal, og så se, om din næste menstruation ikke bliver normal. Det tror jeg den gør.
Jeg håber du kan bruge mit svar.
Hilsen Lea