kropsbehåring
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Hej, For det første vil jeg lige sige at jeg har rimeligt mange hår på mine "underben". Jeg synes bare det er underligt at der ikke er så mange på mine lår...kan det være noget med at man slider dem af, og kan man også gøre det på "underbenene"? For det andet så har jeg også mange hår på armene...og jeg baberer altså ikke mine arme...hvad kan jeg gøre for at få dem væk? Hvis jeg overhovedet kan gøre noget... VH Tyfonen

Svar:
Kære Tyfonen.
Godt du skriver herind, jeg skal hjælpe dig så godt jeg kan.
Du har fat i noget af det rigtige. At der er flere hår på underbene end der er på lårene, er både fordi de bliver slidt af, men også fordi der simpelthen bar er flere hår på underbenene. Det er selvfølgelig træls, hvis man er træt af at have hår på benene, og der er desværre ikke rigtig andet at gøre end at barbere sine ben.
Med hensyn til dine hår på armene, vil jeg ikke anbefale dig at barbere dem. Når man barberer hår væk, kommer de tit igen i en mørkere og mere stiv udgave. Dette skyldes at de nye hår slet ikke er blevet bleget af solen, og at de virker mere hårde fordi de er kortere end helt udvoksede hår.
Jeg ved godt, det kan være rigtig træls med kropsbehåring på steder hvor man ikke synes det skal være, men der er ikke noget at gøre ved det, da de altid vil vokse ud igen, og på armene kan komme til at se grimme ud hvis man barberer dem. Alle mennesker har hår på armene, og jeg tror at dem der lægger allermest mærke til hårene er en selv, så jeg tror ikke du skal være bange for, at andre lægger særlig meget mærke til det.
Jeg håber du kan bruge mit svar.
Hilsen Lea