Knopper på penis

brevkassespørgsmål

Knopper på penis

brevkassespørgsmål af
Anonym
23 år

Hej Jeg har fået nogen både små og store knopper på min penis. De knopper er på selve penis og ikke i nærheden af penishovedet. Knopperne er hårde og har fået hul på en af de store på et tidspunkt og der kom en del gul væske ud. Men nu har jeg fået tre nye store knopper. Hvad kan det være ?

Svar:

Hej med dig.

Jeg kan godt forstå, du er i tvivl om, hvad det kan være.
Hvis noget forandrer sig på kønsdelene, er det jo ofte ikke noget man lige spørger sine venner eller familie til råds om, så det er rigtigt godt, du skriver til brevkassen, så vi kan hjælpe dig bedst muligt.

Ud fra din beskrivelse er mit bedste bud, at du har nogle forstørrede talgkirtler på penis, hvilket er ret normalt for unge drenge, men desværre også generende, i hvert fald rent kosmetisk. Ulempen er også, at hvis der går betændelse i, kan de blive større og afgive gullig væske, når der går hul på. Det er jo lidt ligesom bumser.

Jeg vil anbefale dig ikke at pille ved knopperne samt at vaske med sæbe dagligt, og så skal det nok gå i sig selv igen.

Til sidst vil jeg dog anbefale dig at gå til lægen, da jeg udfra beskrivelsen ikke kan være sikker på, hvad der nøjagtigt er tale om. Det kræver nogle erfarne øjne at vurdere.

Jeg håber, du kan bruge mit svar.

Det er godt, at du er opmærksom på din krop!

Venlig hilsen

Mette