Knæk knæk o:

brevkassespørgsmål

Knæk knæk o:

brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Oprettet 11 år 2 uger siden

Er der nogle fare forbundet med at knække fingre, øre og nakke? F.eks ved at læne mit hoved til højre og venstre for at får det til at sige knæk?

Svar:

Hej med dig..

Tak for dit spørgsmål. Så vidt jeg ved er der ikke nogen fare ved at få sine led til at sige "knæk". Årsagen til knækkelyden er vist bare at der bliver dannet undertryk i et led, hvilket danner en lille luftbobbel og når den brister siger det "knæk". Du skal selvfølgelig ikke gøre det hvis der er nogen smerte forbundet med det. Jeg ved ikke helt hvordan det er du "knækker" dit øre, men det lyder da ikke synderligt rart og det vil jeg nok ikke gøre.

Håber du kan bruge mit svar.

Med venlig hilsen
Morten