Klumpet menstruation

brevkassespørgsmål

Klumpet menstruation

brevkassespørgsmål af
Nanna
20 år

Hej Cyberhus

Jeg er en pige på 20 år, der begyndte på p-piller for snart 2 år siden pga. uregelmæssig menstruation. Det har altid været helt normalt rødt friskt blod, der kom ud, når jeg havde menstruation. Men det sidste halve år, har jeg oplevet, at det er brunlige klumper, der kommer ud i stedet. Desuden har jeg smerter nederst i maven (nok i livmoderen), hvilket jeg heller aldrig har kunne mærke før.

Har I nogen idé om hvad det kunne være? Jeg havde klamydia for omkring et halvt år siden, men blev behandlet efter en uge. Kan det have noget med det at gøre? Kan det være mine p-piller? Er det helt normalt, eller bør jeg gøre noget?

Svar:

Kære pige

Det er ikke umiddelbart til at sige hvad der er grunden til ændringen i dit blødningsmønster. Jeg vil anbefale dig at gå til egen læge - mest fordi du også har smerter.

Mvh Maria

Marias billede
Maria har svaret på dette spørgsmål