Klump i halsen

brevkassespørgsmål

Klump i halsen

brevkassespørgsmål af
Anonym
21 år
Oprettet 8 år 1 måned siden

Hejsa jeg døjer pt med en form for klump i venstre side af min hals som kan mærkes hver gang jeg synker og det genere mig rigtig meget. Jeg har været meget syg forinden med flere uger hvor jeg havde rigtig ondt i halsen og hævede kirtler, men et par dage efter jeg endelig følte mig rask, opstod denne knude. Det er ikke som de hævede kirtler jeg havde tidligere det føles anderledes. Det startede med og være ømt hver gang jeg synkede og nu føles det som og have en hævet klump nede i halsen jeg kan mærke hver gang jeg synker. Går det væk af sig selv ellrr burde jeg gå til lægen

Svar:

Hej!

Efter en lang sygdomsperiode, hvor det lyder på din beskrivelse som om, at du har fejlet noget med bla. halsbetændelse, så kan man godt blive ved med at have hævede kirtler på halsen. Det kan også nogengange godt være en enkelt kirtel(lymfeknude), der lige skal blive normal størrelse igen og er lidt længere tid om det. Når det så er skrevet, så synes jeg 100 % at du skal gå til lægen. Lægen vil stille dig nogle flere uddybende spørsgmål om dit sygdomsforløb, om hvordan knuden føles og vil prøve at mærke på knuden. Ting, som jeg desværre ikke kan gøre her fra computeren. Så, synes du lige skal afsted.

Venlige hilsener

Lærke

LærkeTAs billede
Lærke har svaret på dette spørgsmål