.kdkdid

brevkassespørgsmål

.kdkdid

brevkassespørgsmål af
Kdkd
20 år

jeg har lige snavet med en med forkelelses sår i et par minutter. Måske. 2. Det er først lige gået op for mig at han har det, bliver jeg smittet? Hvad gør jeg?

Svar:

Hej,

Langt de fleste mennesker har på et eller andet tidspunkt i deres liv været i kontakt med den virus, der kan forårsage forkølelsessår. Det er ikke ensbetydende med at man får symptomer fra den.

Du kan ikke gøre noget, som mindsker risikoen for det, men hvis du oplever en underlig følelse i munden eller i mundvigen skal du tage kontakt til din egen læge, som kan kigge på det og vurdere om det drejer sig om forkølelsessår. Forkølelsessår er en yderst ufarlig sygdom, men selvfølgeligt meget irriterende. Man behandler det typisk med en creme, som man smører direkte på såret.

Mvh

Niclas

Niclass billede
Niclas fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål