Kan klamydia komme i udbrud flere gange
brevkassespørgsmål af
Anonym
23 år
Hej
Jeg har haft klamydia et par gange nu, og den ene af gangene kom det i udbrud ved at jeg blev opereret i underlivet
Jeg har den samme partner i de sidste 20 år og nu har jeg igen igen symtomer på klamydia, og så er mit spørgsmål om det kan gå ind udbrud flere gange???

Svar:
Hej med dig.
Mange tak for dit spørgsmål om klamydia.
Man kan godt have klamydia selvom man ikke har nogle symptomer. Halvdelen af alle mænd med klamydia og 3/4 af alle kvinder med klamydia mærker ikke noget til det. Hvis man har symptomer, bør man undersøges hos lægen og få behandling, hvis man har klamydia.
Hos nogle af dem, der går med en klamydiainfektion, går den over af sig selv. Hos andre blusser den op senere, og der kan godt gå flere år. Så det behøver ikke betyde, at man lige er smittet, hvis man får symptomer på klamydia. Det kan godt have ligget i kroppen i lang tid inden.
Man beskytter sig mod klamydiainfektion ved at bruge kondom.
Jeg håber, du kan bruge mit svar.
Mange hilsner
Christine