Kørersygspiller
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
hej . Jeg har et spørgsmål, hvis man tager for mange kørersygspiller fx 30 og man ikke dør af dem. Kan man så godt få lange varig skader af dem, eller ikke hvis ja hvad kunne der så ske.? Håber du vil svare på mit spørgsmål Hilsen K.

Svar:
Hej K.
Det er godt du spørger når du går og tænker over sådan noget.
Der er altid en risiko for skader på kroppen og kroppens organer når man spiser for mange piller. Som regel er det leveren, hjerne eller hjerte det går ud over. Derfor skal man heller ikke tage flere end lægen ordinerer.
Hvis det er dig der har taget så mange piller, så synes jeg du skal gå til din læge. Så kan din læge tage nogle prøver og finde du af om din krop har taget skade eller ikke.
At spise mange piller, lige gyldigt hvilken slags, hjælper ikke på noget. Det løser ikke problemerne. Det er meget bedre at finde en god ven, en mor eller far eller en anden man har tillid til og så snakke om de ting man går og tænker på.
Du kan også kigge forbi chatten her i Cyberhus, hvor der altid er en voksen der vil lytte og prøve at hjælpe. Den har åben mandag til torsdag kl. 14-19..
hilsen Anette