Kønsproblem ??
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hey!! For nylig så jeg hvordan en køn ska se ud(I en kedelig biologibog =_= ) altså det kvindelig mener jeg ... Ka det være at folk har køn der ser anderledes ud ... For min ser anderledes ud .. Min er mere åben ka man kalde det O.O .....Har aldrig rørt u know .. Men jeg ander ik om jeg har gjordt det da jeg var helt Lille ... It could be a true .. Fordi jeh blev ik passet helt da jeg var helt Lille .. Så det ka godt være .... By the way .. Forget alt om mig når I har besvaret min spørgsmål ... Ka ik li at folk ved så meget ok mig .. ...... Just asking... Ohh yea by the way ... Efter I besvare min spørgsmål Glem alt om mig ....

Svar:
Hej med dig! Mange tak for dit spørgsmål. Det er en rigtig god idé at kigge på sine egne kønsdele i et spejl, som du har gjort, for at lære lidt om, hvordan man selv ser ud. Kvinders kønsdele ser meget forskellige ud. Nogle har meget hår, andre har lidt. Nogle har store kønslæber, andre har små. Nogle ser mere åbne ud end andre. Derfor skal du ikke være urolig over, at du ser anderledes ud end billedet i din biologibog.
Du skal heller ikke være bekymret for, om du har rørt ved dig selv, da du var lille. Det er helt normalt at gøre det. Også nu, hvor du er ved at blive voksen. De fleste synes, det er rigtig dejligt at røre ved sig selv, og du kommer til at lære din krop bedre at kende, hvis du finder ud af, hvad du kan lide.
Jeg håber, du kan bruge mit svar!
Kærlig hilsen Christine