Kønsorgan

brevkassespørgsmål

Kønsorgan

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Oprettet 6 år 9 måneder siden

Jeg har kun 1 testikel i pungen, mens den anden er i lysken. Jeg kan ikke få den tilbage, og jeg har svært ved at få sagt det til mine forældre, så jeg kan gå til lægen. Jeg vil bare lige spørge om, om hvad lægen overhovedet kan gøre.

Der er også lige et andet spørgsmål, som måske ikke er helt relateret, men kan kun 1 testikel betyde, at jeg kommer hurtigere?

Svar:

Hej du,

Tak for din mail.

Det er vigtigt, at du går til lægen, hvis den ene testikel ikke er i pungen. Din læge vil så henvise dig til sygehuset, hvor man kan få testiklen tilbage på plads. Hvis ikke man får testiklen tilbage kan det have betydning for evne til senere at få børn samt øge risiko for andre sygdomme i området. Jeg kan godt forstå, at det er svært at snakke om, men de vil helt sikkert gerne vide det, så det skal du ikke være bekymret for.

Det har ikke betydning for, hvor hurtigt man kommer.

Håber du kan bruge svaret.

Venligst,

Lise

LiseLs billede
Lise har svaret på dette spørgsmål