Jeg vil ikke spise
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Kære dig. Jeg er på det seneste stoppet med at spise, så meget. jeg stoppede for alvor fredag d 20 januar, hvor jeg indtog mit sidste rigtige måltid. Jeg vil enlig gerne skrive dette privat med en vejleder, men der er aldrig plads i jeres chat, og man kan ikke komme på venteliste?. Når men jeg er stoppet med at spise, jeg spiser måske et æble om dagen en kiks eller lign. Det bekymrer mig lidt, da jeg ved det forkert? Jeg er bange for jeg en dag skal få det virkelig dårligt, hvilket jeg allerede har haft, selvom det kun er 4 dage siden jeg stoppede med at spise. Jeg føler selv jeg er alt for overvægtig, og det ved jeg godt, jeg vejede ca 65 kilo og 164 cm høj, dog sir min læge jeg er kraftig af bygning, men det tror jeg mere er en undskyldning. Jeg er født med en hjertefejl, og er operert flere gange i hjertet, så det er overhoved ikke godt det jeg har gang i her. Hvad kan jeg gøre? Kan jeg risikere at falde om eller noget? Hele dette begyndte efter en episode med politiet. Jeg har ikke lyst til at skrive mere om det lige her, men vil gerne kunne skrive det privat, men kan ike komme ind i chatten? Mvh Anja

Svar:
Hej Anja..
Øv at du ikke kunne komme igennem chatten, fordi jeg kan godt høre på dig, at du godt kunne tænke dig at snakke privat om det her. Og det synes jeg også du skal, fordi jeg er meget bekymret for dig.
Det er livsfarligt, hvis du ikke spiser i længere tid. Det vil sige at du kan dø, hvis du ikke spiser. Derfor er det meget vigtigt at du får hjælp nu.
Normalt ville jeg sende dit spørgsmål videre til brevkassen "Når det gør ondt inderst inde", fordi de ved meget mere om når følelser og tanker styre den måde man spiser på. Men fordi du ikke spiser i øjeblikket, er det vigtigt du og vi reagerer hurtigt, så du ikke kommer til skade.
Du skal sige det til dine forældre med det samme og hvis du ikke snakker så godt med dem, skal du ringe til din læge med det samme. Så får du den hjælp du har brug for.
Jeg synes også du skal prøve at komme igennem til chatten igen og hvis du ikke kan det, så skal du prøve LMS og deres chat her eller deres telefonrådgivning her.
Det er godt du reagerer, når du kan mærke at det er en forkert løsning du har valgt og når du bliver bekymret.
Venlig hilsen
Erroll - koordinator i Cyberhus