Jeg sveder hele tiden
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej. Jeg sveder hele tiden, selv når jeg bare sidder stille i timen. Så snart jeg skal løbe hen til bussen for eksempel, så vælter der sved ud. Det er ret pinligt at jeg sveder så meget i idræt, når ingen andre gør. Der kommer store cirkler under mine arme, så jeg bliver nødt til at gå i en sort cardigan hele tiden. Jeg har prøvet mange deodoranter, men det gør bare at jeg sveder endnu mere. er der noget jeg kan gøre, for at svede mindre?

Svar:
Hej pige
Det er godt, at du skriver herinde. Det må være ret træls at svede sådan hele tiden. Det er heller ikke normalt at det skal være på den måde.
Hvis du ellers er sund og rask burde du ikke svede så meget. Umiddelbart kan jeg ikke se nogen oplagt forklaring på det ud fra det du skriver. Jeg ved ikke, om du også har andre symptomer udover svedeturene og om du ellers er rask.
Jeg synes, at du skulle tale med dine forældre om det, og måske tage med en af dem til jeres læge. Så kan din læge også se dig og finde ud af om der er noget du skal undersøges for. Din læge vil måske spørge til om du også har haft andre symptomer eller ting der har generet dig. Håber du snart får en forklaring på det.
Med venlig hilsen
Gowsini Joseph