Jeg spiser ikke særlig meget?
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej, jeg har et lille problem, som jeg håber i/du Kan hjælpe mig med.
Jeg har i lang tid,stort set kun spist aftensmad og ikke særlig meget.
Jeg er simpelthen ikke sulten. Hvorfor? Jeg har altid kunne spise virkelig meget. Der er også nogle dage hvor jeg næsten ingenting får.
jeg er 184 - 186 cm høj
63-64 kg. Har tabt mig utrolig meget, både familie, venner og bekendte er begyndt at nævne det
Hvad er det for noget?

Svar:
Hej du
Først vil jeg sige lidt om vægten. Med din højde 184-186 cm er 63-64 kg i den lave ende af normalområdet, men dog stadig normalt. Du skriver ikke, hvor meget du har tabt dig. Men, det er naturligvis vigtigt at vide, hvor meget det drejer sig om, hvis man skal udtale sig om det er noget, der skal bekymre dig. Jeg tænker dog at det også er vigtigt hvorfor du ikke spiser så meget og ikke er sulten. Har du gjort dig nogen tanker om dette? Dårlig appetit i din alder kan tit hænge med, hvordan man har det psykisk. Er der andre ting, der går dig på? Måske i skolen? Måske derhjemme?
Ud fra det du har skrevet, kan jeg ikke med sikkerhed fortælle dig, hvad der foregår. Hvis problemet fortsætter, så synes jeg under alle omstændigheder, at du skal overveje at tale med nogen om det, så du ikke står alene med det. Det kunne fx være din familie, venner og i sidste ende også din læge.
Håber du kan bruge svaret til at komme videre.
Venlig hilsen Jens-Christian