Jeg har det man nok kalder en talgknop eller hvaD i kalder det
brevkassespørgsmål af
Q
16 år
jeg har haft den her knop i Lang tid den har altid gjort lidt ondt at trykke på men aldrig noget der har påvirket mig, inden for de sidste 2-3 dage er den blevet sådan blå - da det er pænt akavet at tale med sine forældre om det vil jeg gerne have råd
det skal siges at jeg er jomfru

Svar:
Kære Du
Du skriver at du har en knop som har været der længe, men nu er øm og blå. Men du skriver ikke hvor den sidder.
Lige meget hvad, kan det at den er blevet blå og øm være tegn på begyndende infektion og det kan let behandles via din egen læge, som jeg derfor synes du med god grund kan besøge, gerne så snart som muligt. Det skal lige siges, at det normalt ikke er farligt at have sådan en, men at den skal behandles hvis der er infektion.
Håber det var svar på dit spørgsmål, ellers er du velkommen til at skrive igen.
Vh
Kasper