Intimbarbering
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej! Jeg har lidt problemer med at barbere mig "dernede". Uanset hvor grundigt jeg barberer mig, så er der altid nogle små sorte prikker tilbage når jeg er færdig og det stikker en lille smule når jeg stryger mod hårene. Det er rigtig irriterende. Hvad kan jeg gøre ved det? Har tænkt lidt på at gøre det med en voksbehandling, men hvordan gør jeg lige det? :)

Svar:
Hej med dig
De små sorte "prikker" er resten af håret der er tilbage, når du har barberet dig. Det sidder i hårsækken dybt i huden, så det kan man ikke fjerne ved en barbering. Hårene på kønsdelene er tykkere end dem vi har på f.eks. benene, det er derfor de ofte stadig kan ses efter en barbering og kan "stikke" lidt, som du skriver.
Hvis man vil fjerne hele håret kan det gøre vha. voks hos en kosmetolog. Men det er meget smertefuldt og der er risiko for at man kan få infektion med bakterier, der hvor håret sad. Jeg synes, du skal acceptere din krop som den ser ud. Der er ikke noget unormalt eller grimt ved at have hår "dernede", det er sådan kroppen er skabt. Hvis du gerne vil gøre noget kan du overveje at fjerne nogle af hårene rundt om i stedet for al håret. Som sagt så synes jeg du skal acceptere, at de er der og at kroppen er skabt smukt som den er:)
Mange hilsener fra Helene