Hvornåe må jeg drikke efter opertion?

brevkassespørgsmål

Hvornåe må jeg drikke efter opertion?

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Oprettet 8 år 7 måneder siden

hejsa Cyperhus.. I juni blev jeg opereret i hjerte pga et hul i hjertet, mit spørgsmål var bare at jeg den 6 september skal til fest og drikke alkohol.. Er der nogen mulighed for jeg ikke kan det eller kan der ske noget ved at jeg drikker tror i/du? Altså mit hjerte er jo helt som det skal jo nu, men tænker jo bare om der kan ske noget.. Vær sød at hjælpe :))

venlig hils hjertebarnet

Svar:

Kære hjertebarn

Jeg kan godt forstå du spekulerer lidt på det med hjertet, men du skal ikke være bekymret. Som du selv skriver er dit hjerte jo helt nu. Jeg regner derfor også med, at du til daglig er rask og hullet i hjertet ikke har haft betydning for, hvordan hjertet virker. Hullet er lukket og det skulle være helet op nu, så alkoholen kan ikke gøre skade på helingen. Har du været syg pga. hullet i hjertet ville jeg være lidt mere forsigtig med alkohol, men evt. snakke med din egen læge, der kan spørge lidt nærmere ind og høre om der er nogen risiko.

Så hvis du til daglig har det godt, skal du ikke være bekymret for at tage til fest og ej heller alkohol.

Selvfølgeligt kan jeg kun anbefale at alkohol drikkes med måde, som jeg ville gøre til alle andre unge.

Rigtigt god fest og pas godt på dig selv :-)

Mange hilsner Eva

Evas billede
Eva fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål