Hvordan taber jeg yderligere i vægt?
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej igen :D ! Først vil jeg (igen) rose jeres fantatiske hjemmeside <3 Men jeg vil først starte med at fortælle jer lidt mere om mig selv. Jeg har endelig taget på i vægt! :D Jeg vejer nu 50,4 kilo... Men jeg bryder mig ikke om det. jeg vil ned til de 40 igen, men ved ikke hvordan jeg taber mig? Har brug for nogle gode råd til at tabe sig, og på forhånd tusind tak for jeres gode råd! :D Knuz Jeres Sweetyheart <3<3

Svar:
Kære du,
Tak for roserne. De er givet videre til alle de andre på Cyberhus.
Jeg er ked af at høre at din vægt fylder meget i din hverdag (som jo egentlig burde fyldes med venner, skole, familie og ballade ;-)).
Jeg vil sige til dig, at jeg synes det er rigtig flot, at du har taget 10 kg på. Jeg ved hvor svært det kan være når mad, vægt og kontrollen over de to ting fylder meget. Det skal du være stolt af. Samtidig vil jeg også sige til dig, at du skal kæmpe videre. Nu skal du ikke længere kæmpe for at tage på, men for ikke at tabe dig. For 40 kg - det er for lidt.
Der er nogle helt basale ting, som din krop har brug for. Den skal bruge proteiner, kulhydrater, vitaminer og fedt. Og når man vejer 40 kg er der meget få at de byggesten til rådighed. Og uden byggesten kan kroppen ikke tænke, lære nye ting i skolen, musklerne kan ikke arbejde og du vil være træt og ukoncentreret. På 40 kg. kunne jeg forestille mig at det er svære at leve et almindeligt ungdomsliv. Det har kroppen simpelthen ikke overskud til.
Men jeg vil anbefale dig at snakke med dine forældre eller en lærer i skolen om det. De kan følge og støtte dig i hverdagen, hvor du har brug for det. Samtidig har vi nogle gode folk i chatten her på Cyberhus. De vil gerne snakke med dig og hjælpe dig til at finde motivation til at holde din vægt.
Held og lykke.
Venlige hilsner fra Line