Hvidt snask....adr!
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Kære brevkasse: Jeg har fundet ud af at der er sådan noget hvidt noget i mit underliv. Det er nærmest sådan lidt grynet og der er ikke så meget, man kan kun se det hvis man lige rykker med skamlæberne. Jeg tænkte først på skedesvamp, men det kommer fra min klitoris så jeg tror ikke det er det....Hvad kan det være? og hvad kan jeg gøre for at få det væk? Hilsen

Svar:
Hej med dig!
Mange tak for dit spørgsmål. Du har ret i, at hvis man har noget grynet, hvidt udflåd, så kan det være svamp. Hvis man har svamp, så er man typisk rød og irriteret, og det kan også klø. Jeg tror nu mere, at det, du kan se omkring din klitoris, er et fedtlag, som kroppen selv danner for at beskytte den sarte hud, så det er helt naturligt, at det er der. Det er en blanding af hudfedt og døde hudceller, og det samler sig typisk omkring klitoris hos kvinder, og under forhuden hos mænd. Hvis man vasker sig for grundigt for neden med sæbe, kan huden blive irriteret, så hvis du synes, der er kommet meget, skal du bare fjerne det med lidt lunkent vand. Der vil dannes et nyt tyndt lag igen.
Jeg håber, du fik svar på dit spørgsmål. God weekend!
Kærlig hilsen Christine