Hvad sker der ?

brevkassespørgsmål

Hvad sker der ?

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år

Hej. Had sker der med ens krop, hvis man er på lykkepiller og alligvel tager alkohol når man ikke må. Mvh F

Svar:

Hej F

Det er rigtig fint at du spørger, da det kan være farligt at blande medicin med alkohol.

Der findes mange forskellige former for lykkepiller, men generelt er det ikke er en god idé at drikke alkohol når man får lykkepiller. Det skyldes at alkohol har en meget større virkning på kroppen når man får lykkepiller, og kan være med til at forværre den psykiske tilstand man er i. Det kan for eksempel medvirke til at man bliver endnu mere deprimeret eller trist.

Lykkepillerne vil derfor ikke virke ordentligt, hvis du tager dem sammen med alkohol, og derfor er det en rigtig god idé at prøve at undgå alkohol hvis du får lykkepiller.

Venlig Hilsen
Iben Pedersen