Hvad fejler jeg?

brevkassespørgsmål

Hvad fejler jeg?

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år

Hej... Jeg er forkølet og har nu været det i seks uger. I starten troede jeg bare at det var en normal forkølelse, men efterhånden er jeg ved at blive i tvivl. Jeg har hele tiden tyk snot i næsen og hoster rigtig meget slim op. Det har jeg gjort konstant i seks uger. Jeg tænker at det måske kan være lungebetændelse, men jeg har bare ikke haft feber, og jeg har heller ikke haft ondt i brystkassen. De to ting har jeg læst at man har, når man har lungebetændelse. Men hvis jeg nu har lungebetændelse, hvordan kurrere man det så. Og må man lave sport. Jeg går nemlig på en gymnastikefterskole og har mange timers gymnastik om dagen. Håber virkelig i kan hjælpe...

Svar:

Hej med dig.

Jeg synes, at det er rigtig godt at du skriver herind.

Det er rigtig lang tid, at du har gået med dine problemer, men der er heldigvis hjælp at hente. Du skal tage til din læge, for du skal lige undersøges. Din læge skal udelukke at du har en lungebetændelse. Alt efter hvad du svarer på hans/hendes spørgmål og hvordan undersøgelserne er, for eksempel når han/hun lytter på dine lunger vil lægen vurdere, hvad der kan være årsag til din hoste og dit snot i næsen. Det kan være at din læge tænker, at du har astma, og så vil han/hun måske lave nogle flere undersøgelser af dig. Lige meget hvad er jeg sikker på, at du nok skal blive rask igen.

God bedring til dig

Mvh

Kathrine