Hvad er det?
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej! ;D Jeg har et lille "problem" Jeg har haft nogle problemer med at det klør i numsen. Omkring hullet :'( jeg vil gerne vide hvad det er. Hilsen mig med problemet..

Svar:
Kære dig med problemet.
Tak fordi du skriver. Det er jo som regel ikke noget man synes er så sjovt at snakke med nogen om, så det er dejligt du kommer til os her i brevkassen.
Ikke desto mindre kan det være et hav af ting der kan give kløe bagi:
Man kan have nogle bakterier, som lægen kan undersøge for om de er der ved at pode på huden med en lille vatpind. Hvis man har dem skal man have nogle piller til at slå bakterierne ihjel.
Mange har også kløe bagi fordi de har børneorm. Det undersøger lægen også for med en lille tapestrimmel.
Nogle får kløe fordi det simpelthen er meget fugtigt deromme, eller svært at holde rent eller....Ja, der er altså et helt hav af grunde, og det er desværre meget svært at hjælpe dig med problemet hvis man ikke kan undersøge dig. Og det kan vi jo desværre ikke i en brevkasse.
Derfor synes jeg at du skal få en tid hos din læge og blive undersøgt. Jeg ved godt, det er træls eller pinligt, men lægen ser mange numse-huller på en dag- han eller hun er fuldstændig ligeglad hvad det angår. Og hvis du ikke får det undersøgt, får du det jo heller ikke behandlet. Og så sjovt er det jo ikke at skulle blive ved at at gå og klø sig i rumpen.
Håber dette kunne hjælpe dig lidt
Mange hilsner, Susanne