Hjælp (nummer 2)
brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år
Heej igen. det var mig der skrev angående lægerne der ikke tog mig seriøst. jeg var til lægen idag den 26. marts. jeg kunne ikke få lavet den underlivsundersøgelse da min menstruation er ankommet. min læge tog sig endelig sammen og henviste mig til en gynækolog og en skanning. gynækologen undersøgelsen skal laves den 1/5 2012. og en skanning får jeg vel brev om?? mit spørgsmål lyder sådan her: hvordan bliver den skanning fortaget med hensyn til de mavesmerter jeg har? (jeg har skrevet herind mange gange om mavesmerter og at jeg er ved at blive smidt ud af skolen osv) min læge mener nu også jeg har vandcyster på æggestokkene, alt tyder på det som hun siger, dog ikke mine blodprøver? altså, jeg har meget uregel menstruation og stærke smerter osv som tyder på det kan være vandcyster, det eneste der ikke tyder på det er mine blodprøver hvordan kan det så passe sammen? hvis jeg skal opereres for vandcyster hvor langt tid kan der så gå før jeg kan opereres? 1 år? eller mindre. kh csj.

Svar:
Hej csj
Jeg synes det er meget vigtigt, at du fra nu af bruger dine læger til dine spørgsmål, fordi de kan bedre svare på dem end jeg kan, fordi han kender dig bedre og det er vigtigt du stoler på han/hendes svar til dig. Hvis du bruger brevkassen for meget, så kan det skabe forvirring for både dig og din læge. Det er hende/ham der har bestilt undersøgelserne. Når du er hos gynækologen, vil hun/ham måske også kunne besvare nogle af dine spørgsmål.
Held og lykke med det.
Mange hilsner
Kathrine