Hjælp!, jeg tror jeg har en Forstyrrelse! ;(
brevkassespørgsmål af
Anonym
23 år
Hej jeg er en Dreng på 23, De sidste 5 måneder har jeg haft det sådan, Det begyndte da jeg havde undervisning på min skole, vi snakkede om sun kost og motion. De ting de snakkede om, fik mig til at dyrke motion. Jeg fik lov at dyrke motion på eet løbebånd, uafbrug i en time og tabte mange kalorier.. Men så begyndte jeg at ikke og spise fordi jeg bare ikke havde lyst. Jeg vejede mig heletiden. Jeg vejede før 67 cirka så var jeg ned på 65 og så sultede jeg mig selv og vejede ned på omkring 63. Nu kan jeg ikke stoppe med at sulte mig selv. Jeg er af og til også bange for at være tyk og jeg føler jeg er ikke pæn på nogen måder. Jeg har også prøvet at kaste det hele op igen men kunne ikke gøre det. Jeg føler at jeg ikke er noget værd og har bare lyst til at dø. Jeg har ikke spist i to dag nu og selvom jeg er sulten så tag jeg ikke noget mad. :( Frygter på en måde jeg har fået Anoreksi? og vil så gerne spise normalt igen, men frygter bare jeg bliver tyk...

Svar:
Hej med dig.
Det er rigtig godt, at du skriver herind med dine bekymringer. Jeg kan godt se, at det er svært for dig, fordi du på den ene side gerne vil spise normalt igen, og på den anden side frygter at blive tyk. Jeg tror godt, du kan have ret i, at du har en spiseforstyrrelse. Du kan læse mere om spiseforstyrrelser på LMS. Det er meget vigtigt, at du ikke kommer til at veje for lidt, for det kan være farligt for kroppen at blive meget undervægtig.
Jeg synes, det er vigtigt, at du tager til din læge og fortæller det samme, som du har fortalt her. Det er også rigtig vigtigt, at du får snakket med din læge om, at du ikke føler, at du er noget værd, og at du bare har lyst til at dø. Det er rigtig flot, at du har fortalt det til os. Det næste, du skal gøre, er at fortælle det til din læge. De tanker, du har, kan få hjælp til at ændre på!
Kærlig hilsen
Christine