Hjælp

brevkassespørgsmål

Hjælp

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år

Hejsa, jeg har en mormor der bir hjemme hos os, hun æder piller panodiler, hun spiser 6-10 om dagen, hvad gør jeg hun er 96 år og hun har meget ondt i hele kroppen hilsen J

Svar:

Kære J.

Tak for dit brev - hvor er du bare et sødt barnebarn, at du sådan bekymrer dig om din mormor. Jeg tror, hun er rigtig glad for at bo sammen med dig og din familie.

Det er synd for hende, at hun har ondt i hele kroppen. Når folk kommer op i den alder, er der mange der har smerter forskellige steder - det er næsten umuligt ikke at have én eller anden skavank, men det gør det jo ikke bedre og jeg kan godt forstå at hun tager smertestillende, hvis hun har uudholdelige smerter.

10 panodiler er måske lige i overkanten, hvis hun tager dem hver dag. Man siger højst 8, men hvis hun kun gør det engang imellem, synes jeg ikke det gør så meget.

Jeg synes du skal fortælle hende at du tænker på hende og bliver lidt bekymret, når hun tager mange smertestillende og fortæl hende, hvorfor det bekymrer dig. Måske det ville være en god idé for hende at snakke med sin læge, hvis hun hele tiden har ondt i hele kroppen. Måske kan lægen gøre noget for at hjælpe hende på en bedre måde end de 10 panodiler, hvem ved? Vores bedsteforældre er jo "det grå guld", som man kalder dem, så de skal da have det så godt som muligt :-)

Pøj pøj med det. Skriv endelig igen, hvis du har andre spørgsmål.

Mange venlige hilsner fra Mette